Digitala inköp
För dig som inte kan inhandla dagligvaror och inte har någon som kan hjälpa dig finns möjlighet att få hjälp med detta. Inköp av dagligvaror görs genom beställningar direkt på internet. Du ansöker om digitala inköp hos biståndsenheten.
Hemtjänstpersonal hjälper till med att göra en beställning via hemtjänstpersonalens surfplatta och varorna levereras sedan direkt hem till din dörr. Om du själv på grund av fysiska hinder inte kan packa in varorna i kyl/frys eller inte kan öppna dörren kan du få hjälp av hemtjänstpersonal med det.
Inköp av dagligvaror via internet kräver att du har en mailadress, att du har ett ICA-kort och du behöver bo på ”fastlandet” och inte på någon av kommunens öar.
Självservice
Ansökan till de olika insatserna för äldre sker genom att den sökande loggar in i e-tjänsten med sin e-legitimation eller mobilt bank-id, som hämtar vissa personuppgifter automatiskt. Det är även möjligt att ansöka eller göra en anmälan om behov av insatser för någon annan.
Blanketter
Kontakt
Biståndsenheten
Telefontid helgfri vardag 08:30–09:30
Avgiftshandläggare
0304-60 12 23
Telefontid helgfri vardag 08:00–09:30
Adress
Sundsbyvägen 1a
471 94 Kållekärr
Hemtjänsten
Administrationsgruppen
Telefontid 07:30-16:00